Thursday, March 28, 2013

RAKYAT VS PAKATAN SELANGOR.


SHAH ALAM: Seramai 1,010 suri rumah hari ini memfail saman terhadap kerajaan Selangor menuntut tunggakan sejumlah RM5.858 juta kerana gagal memberikan bantuan elaun kepada suri rumah yang menjaga anak mereka di rumah seperti yang dijanjikannya dalam manifesto pilihan raya umum 2008.

 Saman difailkan Tetuan Kamarudin & Partners di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi pihak suri rumah di Selangor yang diketuai seorang suri rumah, Norela Abu Bakar, 41.

 Mereka menamakan kerajaan negeri Selangor yang terdiri daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP sebagai defendan pertama dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku ketua eksekutif kerajaan negeri sebagai defendan kedua.

 Dalam saman itu, mereka mendakwa defendan pertama berjanji kepada rakyat Selangor termasuk plaintif-plaintif untuk memberi elaun kepada suri rumah sekiranya defendan pertama memenangi pilihan raya umum 2008. "Berdasarkan manifesto defendan pertama itu, setiap suri rumah di Selangor layak menerima elaun daripada defendan pertama dan plaintif meletakkan setinggi harapan ke atas manifesto itu sebagai tempat pembelaan kebajikan hidup melalui elaun yang dijanjikan," kata mereka.

No comments:

Post a Comment