Friday, June 8, 2012

PENDIDIKAN PERCUMA, PELUANG PAKATAN UNTUK BUKTIKAN.



Ini merupakan peluang terbaik untuk kerajaan negeri Selangor membuktikan kepada rakyat bahawa PKR mampu memberikan pendidikan percuma. Sepatutnya kerajaan negeri berterima kasih kepada PTPTN kerana kenyataan Menteri Besar, dia tunggu nak Putrajaya baru nak melaksanakan pendidikan percuma ini, ujar Timbalan Pengerusi Barisan Nasional negeri Selangor, Datuk Seri Noh Omar.

“100 hari selepas ke Putrajaya, baru laksanakan pendidikan percuma. Itu untuk seluruh Negara, sekarang ini kita nak tengok kerajaan negeri yang kewangannya sungguh banyak, ada RM600 juta untuk ekonomi yang dipanggil program Merangkatkan Ekonomi Selangor (MES), kalau betul mereka (PKR) mampu memberikan pendidikan percuma, sepatutnya inilah peluang yang terbaik untuk mereka buktikannya.

Ini kerana Unisel kepunyaan kerajaan negeri. Jadi, dia boleh bagi percuma, tak payah bayar yuran dan sebagainya. Saya yakin, jika kerajaan negeri istihar mereka tak mampu memberikan pendidikan percuma, pihak PTPTN pasti akan memberikan semula pinjaman kepada para pelajar di Unisel,” ujarnya kepada media selepas pelancaran program Pelancaran Projek Perkasa Usaha Untuk Cipta Kejayaan (Puncak) Peringkat Parlimen Gombak oleh Timbalan Perdana Menteri petang tadi di sini.

Tambahnya, inilah peluang kerajaan negeri melaksanakan janji pengajian percuma, jika tak boleh buat mereka (kerajaan negeri) kena declare mereka tidak akan mampu memberikan pendidikan percuma dan apa yang mereka laung-laungkan kepada rakyat dan golongan mahasiswa selama ini semuanya tipu, pembohongan politik untuk memancing undi.

“Saya cabar menteri besar, beritahu adakah Unisel ini untung atau rugi. Kalau nak mentadbir Unisel pun tak mampu, macammana mereka kata nak bagi pendidikan percuma?,” tambahnya.

No comments:

Post a Comment