Monday, December 19, 2011

PAKATAN SELANGOR BERTELAGAH.

Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Merujuk kepada keratan akhbar Sinar Harian di atas, saya melahirkan rasa ingin tahu akan pandangan pimpinan tertinggi PAS dan PKR akan cita-cita besar DAP mahu calonnya menjawat jawatan Menteri Besar Selangor selepas PRU ke 13 nanti ?

2. Apa sudah jadi dengan perjanjian mahupun konsensus pembahagian kerusi ?

3. Apa sudah jadi dengan kesepakatan yang sibuk diwar-warkan sebagai padu dalam pentas ceramah ?

4. Bila DAP secara terbuka mahu meletakkan ramai calon melayu pada pru ke 13 akan datang, tidakkah ia sebenarnya telah menyekat peluang calon PAS dan PKR .

5. Jika sebelum PRU ke 13 pun pakatan sudah menampakkan sikap gelojoh dan tamak, apa pula yang bakal berlaku selepas PRU 13 berlangsung.

6. Sebelum ini kita dipertontonkan berulang kali baik dalam kenyataan media mahupun laporan web akan pertindihan dan perebutan kerusi Parlimen dan DUN yang mereka mahu tandingi.

7. PKR menuntut kawasan bukan melayu, PAS menuntut kawasan campuran dan DAP pula menuntut  kesemuanya.

8. Pertelagahan besar mereka sedang berlaku di Johor. Bagaimana DAP menghentikan mesyuarat pembahagian kerusi dengan PKR hinggakan insiden ugut mengugut berlaku.

9. DAP di selangor sudah mengintai kerusi MB. Apa pandangan Tan Sri Khalid Ibrahim ? Apa pula komen Azmin Ali dan yang utama kenapa hingga ke hari ini PAS selangor masih berdiam diri. 

10. Sejak beberapa bulan kebelakangan ini rakyat senantiasa dihidangkan dengan cerita perebutan kerusi DUN dan Parlimen oleh pakatan hinggakan kita tertanya jika siang malam mereka asyik bercerita bila agaknya mereka meluang masa membuat kerja untuk rakyat.

1 comment:

  1. Hehe..sudahnya satu kerja untuk rakyat pun tak dibuatnya..haramjadah..!!

    ReplyDelete