Friday, June 15, 2012

PEMBANGKANG TIADA INTEGRITI.

2 comments:

  1. Ha tu dia ...lain kali jangan dok angkat bola tanggung...penyokong2 tegar pembangkang ni pun tak habis2 dok bangkitkan isu2 fitnah yg lapok spt yg disebut YB Zulkifli dlm laman2 blog dan media sosial mereka .... kalau tentang keburukan tentang pemimpin2 mereka disebut ( walaupun kadang2 laporan polis telah dibuat dan bersama2 bukti yg nyata ), cepat2 dikeluarkan nas2 dlm Al-Quran tentang siksaan yg akan diterima di akhirat kelak akibat memfitnah...insaflah wahai saudara2 seIslamku, janganlah kamu menjadi golongan asobiyah...kenyataan golongan kamu saja yg dianggap benar

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Dalam masa sehari,kita dirikan sekurang-kurangnya 17 rakaat solat yang mengulangi ayat yang sama iaitu :"Tunjukkanlah kami jalan yang lurus".
    Dalam menghadapi gelombang kacau bilau politik yang sedang bergelora ini, fikirkanlah tentang "medium" yang engkau gunakan untuk membuat penilaian.
    Sekiranya "medium penilaian" masih lagi digerakkan dan didorong oleh hawa nafsu kecintaan pada dunia,dibimbangi engkau tidak bisa menemui jalan yang lurus yang kita semua idamkan.
    Selidiklah sama ada sudah Sempurnakah amal ibadat,akhlak dan peradaban diri-mu sendiri,ahli keluarga serta sanak saudara-mu mengikut lunas peraturan yang ditetapkan didalam Al-Quran dan Sunnah Rasulullah S.A.W.
    Jika belum,peruntukkanlah 1/4 masa-mu untuk melakukan amal ibadat,1/4 masa-mu untuk bermuhasabah diri,1/4 masa-mu untuk mendampingi alim ulamak,1/4 masa-mu untuk menghiburkan diri & keluarga mengikut kaedah yg diharuskan dalam Islam (pesan-imam Al-Ghazali)

    ReplyDelete