Wednesday, September 21, 2011

SERANGAN TERANCANG MENHANCURKAN PAKSI KENEGARAAN.

Assalamualikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Pelampau demokrasi. Serangan ke atas beberapa instrumen dan paksi kenegaraan nampaknya semakin galak dilakukan oleh parti DAP.

2.Saya melihat serangan politikus sang penyangak demokrasi ini sudah kurang berkurangan halanya terhadap instrumen parti, sebaliknya gerakan serangan mereka pada waktu ini cukup fokus menyerang paksi kenegaraan.

3. Instrumen dan tiang kerajaan seperti Perlembagaan diikuti dengan pembantaian dan pemburukan imej instrumen kerajaan seperti SPRM, Kehakiman, Tentera, Polis dan beberapa lagi sudah dijadikan bahan kempen politik mereka dalam cubaan membawa imej buruk di mata rakyat dan masyarakat antarabangsa.

4. Pada tahun 2010 atau lebih tepat pada tarikh 15 ogos 2010, Mufti Besar Negeri Perak iaitu Tan Sri Harussani Zakaria ada mengeluarkan kenyataan mengejutkan bahawa terdapat 'gerakan' sulit untuk merubah Perlembagaan  di Malaysia.

5.Adakah situasi politik dan perencaan DAP pada saat ini adalah jelmaan kepada kenyataan Tan Sri Harussani ?

6. Tiga hari lepas, Adun DAP iaitu Manoharan sengaja melontar ide akan cita-citanya mahu merubah bentuk bendera Malaysia sekiranya DAP berkuasa pada Pru ke 13 nanti. Samada ia cubaan melihat riak ombak atau  ia lahir daripada sikap cuba menyangakkan nama demokrasi,itu saya kurang pasti.

7. Namun yang jelas, sejak mereka menguasai beberapa negeri sebenarnya sudah kedapatan dan keberanian pengimplementasian menghancurkan isi-isi utama Perlembagaan. Seperti contoh, hari pertama Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang antara perkara pertama dilakukan adalah menghapuskan perlaksanaan DEB.

8.Tony Pua pernah mempertikaikan isu keselamatan negara dalam kes pembelian kapal perang milik TLDM. Kekonsistensi DAP menyerang paksi-paksi kenegaraan nampaknya semakin melampau.

9.Saya bersetuju untuk kita meraikan perbezaan pendapat dan pandangan politik, tetapi bila ada usaha yang terancang mahu merosakkan imej dalam paksi kenegaraan, sewajarnyalah rakyat bangun dan mempertahankannya. 

10. Pelampau demokrasi ini wajar ditumbangkan pada PRU ke 13 nanti. 

No comments:

Post a Comment