Friday, January 7, 2011

KHALID IBRAHIM SEMAKIN HILANG FOKUS.

 Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim masih enggan mengiktiraf Datuk Mohammed Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan (SUK) Selangor yang baru.

2. Khalid Ibrahim menampakkan kedegilannya untuk menturuti perkenan DYMM Tuanku Sultan selangor yang telah memberi persetujuan akan perlantikan Datuk Muhammad Khusrin.

3. Rakyat Selangor telah menyatakan bantahan besar-besaran rabu yang lepas, diikuti dengan komentar bantahan yang merebak ke seluruh pelosok negara.

4. Sudah masuk minggu ke 3 isu ini berlarutan. 

5. Pertanyaan saya,apakah Kerajaan Pakatan Selangor sudah kekeringan ide akan cara-cara yang boleh membawa keuntungan ekonomi kepada Rakyat Selangor ?

6. Jika perenggan ke empat saya saya ada menyebut akan 'kesibukan mereka mempolitikkan' isu perlantikan SUK, bagaimana pula halnya dengan masa yang terbuang berminggu-minggu sewaktu kes SYABAS memuncak ?

6. 2 bulan mereka penuh politiking, muak dan meloyakan.

7.Rakyat masih lagi menunggu akan keberkesanan dan pengimplementasian janji Manifesto 2008 yang masih belum tertunai. 

8. Di mana tindakan pro aktif kerajaan negeri untuk menaikkan semula kantung kerajaan negeri yang disahkan mengalami penurunan 2 tahun berturut-turut ?

9. Khalid Ibrahim hilang fokusnya sebagai Menteri Besar. Hentikanlah gimik politik yang tidak menguntungkan rakyat.

7 comments:

  1. salam dato'

    tahniah sudah ada blog...
    boleh masukkan counter - pageviews....

    ReplyDelete
  2. blog sdr dilink ke http://melayurayadaily.blospot.com. mohon pautan dilaman sdr jika ada ruang dan tidak keberatan tq

    ReplyDelete
  3. blog sdr dipautkan ke http://melayurayadaily.blogspot.com ruangan blog popular. sila klik show all bahagian bawah jika tidak kelihatan.

    ReplyDelete
  4. aku nak pesan, pru13 org selangor undilah lg puak2 melayu yg dah capai taraf kafir itu, biar seluruh selangor jatuh kpd puak kafir bertuankan dap. PADAN MUKA KOME!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. sekejap lagi Khalid hilang jawatan MBnya..

    ReplyDelete
  6. RADIO BANGKIT
    insyaallah akan dilakukan oleh unit media saya asap. terimakasih atas nilai persahabatan tuan.

    DATO AZIZAN
    tkasih daun keladi.

    ANON
    khalid ibrahim sudah lupa maruah bangsa.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah Dato.... Syabas blog yg simple Dan informative.. Teruskan update berita2 terkini.. Sy harap dgn adanya blog ni segala maklumat dpt dikongsikan bersama... Sy doakan agar Dato terus maju...

    ReplyDelete