Sunday, July 10, 2011

BERSIH : SANG DESPERADO SEMAKIN GAGAL.

Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Gagal. Ia adalah kegagalan mutlak. Bersih sudah gagal.

2. Asal kehendak perhimpunan ini bukanlah bermatlamat untuk membersihkan sistem pilihanraya di Malaysia. Rakyat Malaysia sudah membaca politik mereka. Dari awal lagi pembentangan sebab mengapa perhimpunan bersih perlu dilakukan telah dipatahkan faktanya oleh majoriti Rakyat Malaysia.

3.Mana mungkin sistem pilihanraya di Malaysia tidak adil sedangkan pada masa yang sama pembangkang telah memenangi 5 buah negeri dan puluhan kerusi di Parlimen.

4.Menutup kelemahan mereka ( sepanjang 3 tahun) maka perhimpunan haram bersih perlu dilakukan. Ini adalah tindakan politik desperado.

5. Bersih yang kotor ini mempunyai pelbagai matlamat, bergantung kepada pemain yang merancangkannya.

6.Anwar lakonannya semalam merupakan 'ide overkill' yang membunuh perjalanan proses bersih. Rakyat melihatkan gelagat 'tercedera' anwar itu sebagai bahan modal untuk peserta maharajalawak musim akan datang.

7.Rakyat tahu anwar merupakan master spinner politik simpati. Alahai anwar, modal pakai 'bengkung leher' ini sudah tidak laku. Ia sebenarnya menampakkan kekontangan ide si pelaku. Anwar, hadapilah perbicaraan kes liwat kamu dengan tenang. 

8.Ambiga dan DAP pula mengoptimakan sikap sanggup 'menggadai' oleh Pas sebagai landasan meluaskan pengaruh. Sungguh kasihan melihatkan gerombolan penyokong pas, mereka ditahan semata-mata memperjuangkan matlamat Ambiga.

9. Mat Sabu gagal dalam pilot projeknya yang pertama. Anggaran dan permintaan kehadiran 300 ribu penyokong hanya disahut tak sampai 10 ribu sahaja. Cita-cita pengkagum ayatollah ini untuk menjadikan 9 Julai sebagai medan tahrin kedua, gagal.

10. Maklumat yang diperolehi, rakyat melonjak marahnya kepada pembangkang. Demonstrasi ini telah menyusahkan rakyat selama seminggu. Semalam adalah klimaknya. Para peniaga diyakini sudah tahu mana parti perlu mereka 'pangkah' pada PRU ke 13 nanti, begitu juga dengan sebilangan rakyat.

11. Politik desperado bersih semakin gagal. 

No comments:

Post a Comment