Friday, August 12, 2011

POLITIK BARU YANG MENGHANCURKAN .

Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Kisah  JAIS dan  tindakan mereka mahu menyelamatkan akidah 12 orang islam di dalam gereja semakin mencapai klimaks sokongannya.

2. JAIS hanya menjalankan tugas sebagai penguatkuasa agama. Kronologi dan tentatif program anjuran pihak gereja sudah terbongkar. Asal cerita adalah mahu mennganjurkan aktiviti berbuka puasa, namun yang berlaku adalah disebaliknya.

3. 2 pemimpin yang cukup terkenal dengan jelek pemikirannya, iaitu khalid samad dan khalid ibrahim sudah tersilap langkah. Usaha pre emptive yang cuba dilakukan telah memakan diri. Bejat dan hodoh politik sudah terbongkar.

4. Bagaimana seorang Menteri Besar tanpa ada laporan lengkap mengenai insiden di tangannya boleh memohon maaf secara terbuka kepada pihak gereja merupakan tindakan gelojoh yang melulu.

5.Di waktu yang sama, ahli parlimen shah alam seakan-akan cuba menjadi lidah penyambung hayat kepada pihak yang dikaitkan. Kata khalid samad ' berada di dalam gereja tidak bermakna orang itu murtad'. Selang sehari kenyataan ini dikeluarkan, sudah bertebaran di dada media dan blog akan tentatif program yang 'tersirat'.

6. Jelaslah sepanjang 3 tahun mereka diberi peluang untuk memerintah, yang mampu ditonjolkan oleh mereka tiada lain usaha menggadai hak selagi ada. Perkiraan undi mengatasi segalanya.

7. Batas politik, batas agama dan norma budaya bangsa menjadi santapan kehancuran politik rakus yang menggila. Politik baru . Ubah. Negara Islam ditukar menjadi Negara Kebajikan. Retorik dan pengkayaan sloganisme ini adalah ucapan penuh hipokrit.

8. Prestasi politik mereka hancur. Harapan yang dilontarkan kepada rakyat adalah skrip pembohongan yang diulang-ulang. 3 tahun ini tiada apa yang boleh dibanggakan. 

9. Perjuangan parti pas akhirnya tergadai di kaki DAP. Penasihat Ekonomi Selangor tiada berkesudahan kontroversi diri. 6 tahun dalam penjara masih tidak cukup untuk memberikan dia keinsafan. Persoalan moral dan akhlak ditolak ketepi, asalkan hobi luar biasa dipenuhi hajatya berkali-kali.

10. Kontroversi isu gereja,JAIS dan pakatan merupakan klimaks politik baru yang gagal. Politik baru mereka adalah Kegagalan Mutlak. Gagal dalam mempertahankan hak bangsa,agama dan negara.

11. Kepada seluruh ahli dan penyokong pakatan, tinggalkanlah perjuangan ini buat selamanya. 

No comments:

Post a Comment