Tuesday, February 1, 2011

BLOGER MEMBERI SUMBANGAN BESAR DI TENANG.

 Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. PRK Tenang telah melabohkan tirainya. Seperti yang kita ketahui, BN telah berjaya meningkatkan majoriti kemenangan yang luar biasa.

2. Pelbagai pihak harus diberikan ucapan tahniah di atas sumbangan besar mereka.

3. Saya meneliti pergerakan satu entiti baru iaitu media baru atau mudah dikenali dengan gelaran bloger. Jelas serangan dan cara mereka mematahkan hujah dan fitnah pembangkang cukup mengkagumkan.

4. Pihak pembangkang berjaya mengoptimakan medium media baru ini sewaktu pilihanraya 2008. Jelas penetrasi media baru di lembah klang telah berjaya membawa impak dan keputusan yang besar sewaktu PRU 2008.

5. Berdasarkan kepada statistik kepenggunaan internet, penduduk Lembah Klang berada dikalangan penduduk tertinggi menggunakan internet. Untuk makluman dianggarkan lebih 10juta pengguna internet bergiatkan aktif di Lembah Klang.

6. Medium ini wajib untuk Umno dan Barisan Nasional gunapakai sebagai alternatif terbaru penyampaian maklumat politik. 

7.Rangkaian Media Baru ini jelas boleh mempengaruhi hampir 4juta pengundi muda. Mereka ini penentu keputusan PRU ke 13 nanti kerana hasil maklumat yang lengkap,tepat dan mutahir mampu mempengaruhi pola pengundian di kampung dan luar bandar.

8. Alexa Ranking telah membuktikan bahawa bloger-bloger pro umno ini telah mengusai perang siber politik. Membanggakan.

9. Pemain utama bloger pro umno yang berjaya memecah penguasaan media baru seperti Gerakan Anti Pkr,Pisau,Unspinners, Papagomo,Medan Info Kita,Panglima Perang Siber,Kita Gempur,AIDC,Azli Shukri,House PK,RBF( sekadar menyebut beberapa nama )  sudah dikenali di arena media baru. 

10. Selain nama di atas, terdapat puluhan lagi bloger yang jelas berjaya memberikan impak besar kepada halatuju dan memperbetulkan semula pandangan masyarakat. Maafkan saya, nama-nama bloger ini adalah amat ramai dan tak mampu saya menyebutnya satu persatu. Namun semangat anda dalam pemerhatian khusus saya.

11. Insyaallah, saya akan berusaha untuk melakukan engagement dengan anda semua. Peranan anda amat saya hargai dan jasa anda saya ucapkan jutaan terimakasih.

34 comments:

  1. Assalamualikum wbt...
    1. Terima kasih atas keprihatinan anda sbg pemimpin UMNO yang sedar akan sumbangan bloggers proBN dalam PRK Tenang khasnya dan mutakhir ini amnya.

    2. Sebagai pengundi atas pagar yang Insya-Allah akan mengundi BN dalam PRU13 ini, saya sangat tertarik dan menghargai sumbangan mereka secara berterusan mempertahan dan menyerang Pakatan HaramJadah!

    3. Sebagai tanda penghargaan kepada mereka disarankan adakan kaedah sistematik bagi disalurkan sumbangan kepada mereka yang berkenaan agar mereka tidak akhirnya berhenti bergiat lantaran kehabisan 'minyak'.

    4. Isu blogers dibawah tajaan atau bloggers berbayar mesti diurus dengan cermat. Hal ini kerana pembaca/rakyat hari ini amat kritis dan analitis dalam menilai sesuatu idea, paparan atau isu yang disampaikan. Kekalkan keadaan 'kebebasan' mereka menulis, usah nampak seperti TERlalu mengangkat atau menyerang seseorang (pemimpin politik) dari kem yang sama..

    5. Adalah lebih molek jika mereka para bloggers ini dapat bersatu dalam satu kumpulan. Biarkan mereka sesama mereka menentukan kelangsungan dan kebajikan meeka.

    6. Lontaran pandangan ikhlas ini kerana saya bimbang mereka akan kepenatan sendiri dan putus asa dalam perjuangan maya ini lantaran tiadanya keperihatinan dan penghargaan daripada kumpulan pemimpin BN yang mendapat faedah langsung hasil usaha mereka ini.

    7. Kekal dan tindkatkan kelebihan jentera maya BN ini. Moga usaha murni mereka ini mendapat keredhaan-Nya dan beroleh kejayaan.

    8. Barang diingatkan bahawa saya BUKAN saudara atau kenalan mana-mana bloggers mesra BN ini. Saya hanya pembaca setia blog-blog mereka setiap hagi. Merusi bacaan ini dapatlah saya peluru-peluru baru untuk terus dikongsikan dengan rakan sejawat dan kenalan lain.

    Aku juga pernah tertipu oleh Al_Jub. Taobat!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas sokongan dato kepada kami para bloggers nyamuk ni.apa pun perjuangan belum selesai dan matlamat kita menang pru 13.

    ReplyDelete
  3. Kami cuba membantu sekadar yang terdaya Dato'.

    ReplyDelete
  4. terima kasih dato', walaupun saya blogger kuman yg jarang menyerlah namun demi perjuangan memartabatkan melayu, saya akan tegakkan walau ada halangan.. Hidup UMNO!

    ReplyDelete
  5. Terima kasih Dato di atas penghargaan ini ..

    Kami harap lebih ramai pemimpin2 UMNO sedar bahawa peranan blogger yg banyak membantu jentera BN dalam pilihanraya

    ReplyDelete
  6. Semua pemimpin UMNO wajar mencontohi Ketua Pemuda UMNO Selayang ini yang menghargai blogger.

    Jangan jadi bodoh sombong kerana blogger banyak membantu jentera UMNO/BN.

    ReplyDelete
  7. peluru? jangan kata peluru bom atom bom nuklear pun bloggers pro BN bagi pada kita. petang tadi je aku baru bom hardcore hamPAS. tak terjawap beb!!! tu semua aku dapat dari bloggers pro BN!

    ReplyDelete
  8. wah, datuk sudah ada blog ya....

    tahniah !!!

    terima kasih atas penghargaan yg diberikan

    ReplyDelete
  9. anon 1
    cadangan anda menarik. kebebasan menulis memang perlu sebagai menilai pro dan kontra sesuatu bahan berita.

    papa gomo
    anda memang nakal sampai tak senang duduk adun di kelantan tu.

    isac
    saya menghargai penulis muda.

    pejuang bangsa
    anda dari penang bukan. bagus terjahan anda bersama rakan utara yang lain seperti pisau,dr novandri dan media permatang pauh. teruskan usaha bongkar kebejatan DAP.

    wake up
    saya perhatikan blog anda. sewajarnya anda mengetuai blog bahasa inggeris. teruskan usaha anda.

    anon
    memang banyak sungguh peluru bloger ni, jika tidak takkanlah sampai MC suami normala pun boleh dikeluarkan.

    ReplyDelete
  10. sdr RBF
    hebat penangan anda di tenang ! sampaikan ucapan tahniah saya pada pejuang lain.

    ReplyDelete
  11. terima kasih dato...

    harus diingat perjuangan blogger bukan sekadar menangkis serangan dan menyalur informasi secara online tetapi juga offline kepada penduduk kampung/pedalaman yg tidak melayari internet...

    ini terbukti jelas di PRK galas & tenang bila 80% dari pengisisan info/propaganda bercetak yg diedarkan semasa kempen diceduk dari pengisian blog-blog pro-BN.

    harap dihebahkan kpd pemimpinan atasan UMNO/BN lain supaya mereka turut sedar kepentingan/keberkesanan media baru. terima kasin! =)

    ReplyDelete
  12. Apa2 pun tahniah semua blogger pro BN... Saya masa election mengikuti dengan penuh minat setiap sisipan blogger dan diforwardkan kpd rakan2 untuk melalkukan penilaian sendiri...

    Kepada Dato', ucapan penghargaan Dato' saya rasa cukup bermakna untuk menyemarakkan lagi semangat teman2 kita...

    Salam

    ReplyDelete
  13. dalam PAU2010 PM sebutkan
    "UMNO mesti jadi JUARA MEDIA BARU"...
    kami dah buktikan dalam
    setiap PRK selepas PRU12...
    dan impaknya mula berkesan
    sejak di bagan pinang hingga ke tenang.

    tak sabar2 nak berjuang
    di merlimau, sarawak & PRU13...

    terima kasih dato!

    ReplyDelete
  14. Selepas membaca banyak isu yang di keluarkan oleh blog mesra kerajaan dan di bandingkan pula mendengar ceramah politik pemimpin UMNO, UMA rasa terlalu dangkal apabila isu yang di bawa oleh penceramah tidak sampai jika di bandingkan isu isu yang di bawa oleh blogger. Pemimpin juga patut membaca isu isu yang di bawa oleh blogger. blogger besar telah menghantar bola tanggung. Pemimpin tinggal sepak masukkan ke gol.

    Blogger hampir kepada rakyat. Sudah tentu mereka menekan isu isu hasil dari persepsi rakyat.

    ReplyDelete
  15. Betul tu Dato'. Sumbangan Bloggers pro BN ni memainkan peranan penting, tetapi saya harap perubahan dalam UMNO perlu diperhebatkan lagi supaya pengundi Melayu akan berubah arah kpd BN. Satu cara yg lebih penting bagi saya sebagai seorang kontraktor ialah semua kerja patut disalurkan melalui tender, sebutharga dan kerja undi. Kami tak mahu lagi dgr kerja diberikan kpd kroni terdekat lagi. Ni kat Negeri Sembilan, ada kerja Elektrik diberikan pada Kontraktor yg disenarai hitamkan oleh PKK. Benda ni berlaku kat Majlis Daerah Kuala Pilah. Kes macam ni pun boleh jadi lagi ke Dato'.

    ReplyDelete
  16. PorkNikAjis@NikAjisPorkFebruary 2, 2011 at 1:25 AM

    Setuju dengan anon 1. Kebajikan blogger pro kerajaan perlu dijaga tetapi bukan "dibela". Dalam keadaan sekarang, keikhlasan berjuang tidak mampu membeli sekampit beras atau mengisi tangki minyak kereta atau membayar sewa rumah.... usahakanlah apa yang patut untuk mereka. saya percaya mereka tidak tuntut RM4juta yang memewahkan kickdefella namun sekadar "orang berbudi...kita patut berbahasa.....". Saya doakan yang terbaik buat datuk dan karier datuk. TQ.

    ReplyDelete
  17. leman

    saya bersetuju dengan pandangan anda. banyak material bloger sewajarnya diterjemahkan dalam bentuk psywar yang lain, di mana tiada penetrasi internet. jelas psywar ini berjaya di tenang.

    anon 12:14 am
    kita sama-sama berjuang. tkasih di atas doa tuan.

    rio rashid
    semangat anak muda yang sebeginilah menakutkan pakatan. teruskan perjuangan.

    UMA
    berdasarkan pemerhatian saya, tuan sudah pencen ? jika benar amatlah beruntungnya umno apabila ada orang lama lebih hebat menggunakan aplikasi baru untuk menyampaikan pandangan politik.

    pandangan UMA saya perhalusi.

    azli shukri
    sama-sama tuan.

    anon
    saya selidiki dahulu kes ini. tkasih

    pxxxnik
    tkasih atas pandangan tuan. doakan kejayaan kita.

    ReplyDelete
  18. terima kasih dato atas penghargaan tersebut.

    ReplyDelete
  19. Tahniah dan terima kasih dato atas perihatin terhadap blogger pro kerajaan. Jika boleh dato cari sedikit sumbangan untuk para-para blogger kita ini.

    Terus perjuangan dato seperti mana perjuangan dato semasa kita di MPT. Saya menyokong penuh usaha dan perjuangan dato

    ReplyDelete
  20. TERIMA KASIH ATAS KESEDARAN PENTINGNYA MEDIA SOSIAL DALAM MENANGANI ISU SERANGAN PARTI LAWAN OLEH PEMUDA UMNO. MALANGNYA DIKALANGAN UMNO TERLALU KURANG MEMBACA BLOG.

    ReplyDelete
  21. Salam, sudah saya tekankan pada BTN 3 tahun dulu bertapa pentingnye internet seperti Blogger, Facebook. Baru la tahun lepas kebanyakkan pemimpin UMNO & BN sedar kepentingan Internet akan kesannya....Bagus teruskan

    Paling penting, adakan krusus membina blog sendri......

    ReplyDelete
  22. PJJB
    Tahniah atas kesedaran dan penghargaan dato' pada blogger. Memang mereka memainkan peranan besar. Selain itu,terdapat juga golongan lain yang turut memainkan peranan dalam usaha menegakkan kebenaran perjuangan UMNO/BN. Iaitu,KOMENTATOR FB dalam akhbar2 seperti BH umpamanya. Mereka juga punya peranan besar. Mungkin Dato' boleh jenguk juga.

    ReplyDelete
  23. Terima kasih atas penghargaan Tuan.

    Namun perlu difahami, kami adalah penulis bebas yang tidak terikat pada mana-mana pihak.

    Kami juga berpendirian untuk menguatkan BN bukan saja kita perlu menyerang dan mempertahankan kubu tapi kita sendiri kena perbetulkan diri.

    Jangan hairan blogger UMNO menegur atau mengkritik pemimpin sendiri. Di situ kredibiliti terbina.

    ABC ... Amanah bersih dan cekap.

    ReplyDelete
  24. InsyaALLAH PRU13 kiata akan berjaya dengan cemerlang majoriti besar.

    ReplyDelete
  25. terima kasih bloggers..

    ReplyDelete
  26. Datuk:
    Jangan lupakan Bloggers Nyamuk seperti kami ya datuk.
    Kami ni melukut ditepi gantang je....

    Kadang2 cari ilham sampai kegua kelam nu !

    ReplyDelete
  27. walaupun masih baru tapi saya akan belajar dan menyokong bloggers pro BN

    ReplyDelete
  28. salam dato...

    harus ingat perjuangan bloggers/facebookers
    proBN hanya sampai BN menang 2/3 kerusi dalam
    PRU13... selepas itu tunggulah masa camana
    bloggers/facebookers ini gunakan pengaruh alam maya
    untuk hentam balik BN jika masih banyak perkara
    yg buruk & tak betul dalam pimpinan UMNO/BN...

    jangan sia2kan perjuangan kami bila dah merasa
    senang & tenang di tampuk kuasa!

    ReplyDelete
  29. salam,

    majoriti media cyber sekarang kebanyakkan blogger pro UMNO...jgn risau lah dato'..hehe...PRU 13 mesti menang besar punya..hahaha...

    ReplyDelete
  30. macam mana dengan pemmimpin umno lain,
    adakah mereka melihat,membaca,mengkaji tulisan2 dalam blog.?sesungguhnya..peranan blogger telah memberi sumbangan/impak yang besar dalam membuat sesuatu keputusan

    ReplyDelete
  31. Salam DSS...

    1. Semuanya bmula dengan niat yg ikhlas.

    2. Semoga takkan ada yg ibarat menangguk di air yg keruh... Tak salah utk dibantu, tp harus juga mberi pandangan yg benar2 ikhlas, bukan dgn tujuan menyenangkan hati.

    3. Cuma apa jgk medan kita menulis, harus ada etika kewartawanannya ( mungkin ramai rakan blogger x setuju )

    4. Tahniah DSS, atas usaha berterusan ini.

    ReplyDelete
  32. Harap semua ahli DUN dan Parlimen mempunyai blog masing masing, yang boleh menerima aduan rakyat 24/7. kalau nak jumpa sorang sorang tak boleh buat kerja lain nanti.

    ReplyDelete
  33. terlambat saya membaca pujian dato ini. walau bagaimanapun terima kasih atas peluang join sidang blogger sedunia di pwtc tempoh hari.

    harap ramai lagi pemimpin membuka blo fb twitter utk mendekati rakyat dekat di hati mereka.

    tq

    ReplyDelete