Thursday, August 18, 2011

DAP GANTI PAS. SLOGAN YANG MENAMPAKKAN KEBENARANNYA.

Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1.Krisis kecelaruan pakatan terutamanya Parti PKR dan PAS dalam menangani isu 12 umat islam di dalam gereja DUMC menampakkan kepada kita akan kelemahan mereka dalam mempertahankan maruah islam.

2.Kronologi isu ini jelas menampakkan bahawa perkiraan bilangan kertas undi lebih didahulukan daripada menjaga hak dan maruah islam.

3.Khalid Ibrahim selang sehari selepas kejadian terus memohon maaf tanpa ada laporan lengkap di tangannya.

4. Manakala ahli parlimen shah alam, Khalid Samad nampak begitu keliru dalam membezakan perkara yang Hak dan sungguh kalut dalam menjuarai perkara teknikal isu 12 umat islam di gereja.

5.Membuat laporan polis terhadap pendedahan beberapa bloger pro umno jelas menunjukkan sikap kelam kabutnya dalam cubaan menjaga undi penyokong mereka.

6.Saya mengucapkan syabas di atas keberanian dan kebijaksanaan  keseluruhan blogers pro umno dalam menangani isu besar ini. Meletakkan kepentingan akidah umat islam dan berani memangkah setiap gerak laku pimpinan pembangkang hingga menampakkan  mereka kelihatan tempang adalah tindakan terpuji.

7.Tindakan Setiausaha Agung Pas menyalahkan umno yang kononnya menjadi dalang disebalik 'serbuan JAIS' adalah tuduhan melampau dan menampakkan kedangkalan mereka dalam menyelesaikan masalah. 

8.Mudahnya stail politik mereka. Kerap menuding jari ke atas orang lain di atas kelemahan sendiri mungkin sudah boleh dijadikan signal kepada pengundi di atas pagar untuk menilai semula 'kuasa undi' anda pada PRU ke 13 nanti.

9. Pas sudah jauh terlanjur dalam memperjuangkan yang Hak dan Bathil. 3 tahun berlalu kita telah diperlihatkan akan beberapa siri keputusan Parti Pas yang nampak selalu tunduk kepada arahan DAP.

10. Mungkin istilah 'Dap Ganti Pas' sudah menampakkan kebenarannya.

8 comments:

  1. PAS ini ibaratnya seorang wanita kampung yg solehah yg dulunya pakai tudung, solat tak pernah tinggal. Kemudia dia jumpa pemuda Cina dari DAP dan pemuda Melayu liberal dari PKR. Selepas dipujuk dan diajak berzina dan melacur, PAS jd trus stim, lalu dibuang tudung, diselak kain kainnya, dan dizina dan dilacurkan dirinya utk DAP dan PKR, lepas tu kesedapan jd pelacur sgt tak terhingga, maka PAS terus kangkangkan kemaluanya utk dibalun DAP dan PKR..

    ReplyDelete
  2. 1.APALAH YANG DAPAT DIHARAPKAN OLEH ORANG MELAYU YANG KESEMUANYA BERAGAMA ISLAM KEPADA PARTI PAS UNTUK MEMBELA NASIB ORANG ISLAM DINEGARA MALAYSIA INI.

    2.APA YANG DIFIKIRKAN OLEH PEMIMPIN PAS IALAH KERUSI,KUASA,JAWATAN DAN UNDI SEHINGGA MENGGADAIKAN SEGALA-GALANYA. NAMPAK SANGAT TAKUT KEPADA DAP.

    3.MANA MUNGKIN PARTI YANG BERMARUAH BOLEH MENGUBAH DASAR PERJUANGAN DARIPADA MENEGAKKAN AGAMA ISLAM KEPADA NEGARA KEBAJIKAN SEMUANYA KERANA KERUSI, JAWATAN, KUASA DAN UNDI.

    4. PAS SEBENARNYA TELAH MENGGADAIKAN SEGALA-GALANYA APABILA MEREKA BERSEKONGKOL DENGAN DAP IAITU KAFIR HARBI YANG DILARANG OLEH AGAMA UNTUK BEKERJASAMA. MEREKA SENDIRI TELAH MELANGGAR FATWA MEREKA SENDIRI.

    5. PAS JUGA PATUT MENYALAHKAN DIRI SENDIRI KERANA MELETAKKAN ANWAR SEBAGAI PEMIMPIN PR YANG MEREKA SENDIRI TAHU SIAPA DIA SEBENARNYA MELALUI PEMIMPIN HEBAT MEREKA IAITU TIMBALAN PRESIDEN PAS SEKARANG.

    6. PAS JUGA KERAP MENGADAKAN SOLAT HAJAT TETAPI TIDAK MAHU MENERIMA KEBENARAN YANG TELAH DITUNJUKKAN ALLAH SUBHANAHUWATAALA. PADA MEREKA KEBENARAN ADALAH APA YANG MEREKA MOHON. PADA HAL KEBENARAN HANYA DIKETAHUI ALLAH SAHAJA YANG TELAH DITUNJUKKAN DALAM BEBERAPA PERISTIWA YANG BERLAKU.

    DIHARAP PAS AKAN KEMBALI KE PANGKAL JALAN. TINGGALKAN DAP DAN PKR YANG TELAH MENGHANCURKAN PAS SEBENARNYA.

    ReplyDelete
  3. ape2 pon kite ganti beend ngan pr dlu.. jom pangkah PR...

    ReplyDelete
  4. Benar,tepat dan berwibawa !!.

    ReplyDelete
  5. UMNO.KEKURANGAN.ORG CERDIK PANDAI

    DAH TIBA MASANYA YG BAGUS2 Dinaikkan supaya tidak ketandusan kepimpinan...

    mcm kwn sy dulu.ada degree itm masuk.umno..kena cantas.malas nak layan umno ni...

    so umno kena pikir betul2.. jika semua org buat cam ni.. kemimpinanan akan pupus.... jln kluar ialah melantik senator. jadi senator mesti direseve utk org2 begini...bukan bagi samivalue

    ReplyDelete
  6. org berckp tentang akidah umat Islam kamu ckp pasal calon cerdik pandai... apa yg dalam PR tu bukankah ramai yg cerdik pandai tapi TGKLAH...DISEBABKAN CERDIK PANDAILAH MAKA AGAMA KAMU SENDIRI PUN KAMU TAK KESAH DILACURKAN DEK ORG YG RASA DIA CERDIK PANDAI... cerdik dan pandai saja tak cukup kalau dlm jiwa tak ada jatidiri. cerdik pandai itu perlu tapi kalau terlebih cerdik mcm 2 ekor khalid kat selangor, mcm nik aziz, mcm anwar (eh silap anwar takde la cerdik mana), wan azizah, azmin... tu sb terlebih cerdik la tu sampai lbh utamakan kertas undi daripada akidah sesama umat islam. sb cerdik sgt la tu sampai jadi lembu kena cucuk hidung dek DAP.

    ada masa lebih baik jadi tak berapa nk pandai tp boleh berfikir dr jadi cerdik pandai tapi bodoh mcm tak ada akal utk berfikir.

    bg saya melayu islam dalam pas dan pkr adalah pelacur agama, tak kesah janji menang undi, kemark sgt nak jadi kerajaan sdgkan kalau pas bertindak menjadi pembangkang yg berkualiti alangkah baiknya utk bertumbuhan negara.

    ReplyDelete
  7. Anon 11.10 dan anon 11.24,

    Dalam isu yg besar mcm ni pun korang nak buat lawak bodoh lagi???...

    Kita sekrg bercakap ttg isu besar termasuk isu JAIS dan DUMC,...bgtahu atau jawab dengan bukti dan dalil yg bernas kenapa BANTAHAN RAKYAT terhadap PR ini tidak sepatutnya berlaku, bukan tak habis2 bermegah dengan modal memberikan PERSEPSI buruk terhadap BN walhal tak ada kebenarannya.

    ReplyDelete
  8. kita sudah tidak boleh mengharapkan PAS untuk memperjuangkan kita...

    ReplyDelete