Thursday, February 17, 2011

AKHIRNYA KHALID TEWAS.

 Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Petang semalam Dato' Khusrin Munawi akhirnya selamat mengangkat sumpah rahsia di depan Menteri Besar Selangor.

2. Setelah menjatuhkan maruah Dato' Khusrin , Khalid Ibrahim akhirnya terpaksa  akur kepada kehendak semasa. Kehendak rakyat selangor yang mahukan gimik politik jijik  ini dihentikan dengan serta merta.

3. Ini adalah pengajaran besar kepada Pakatan Selangor. Akibat terlalu fanatik untuk mempolitikkan segala isu, akhirnya mereka ini tersembam jua ke muka bumi.

4. Krisis perlantikan SUK ini bakal mencatat sejarah. Pertembungan yang tidak sepatutnya berlaku antara pemain politik dan kakitangan awam.

5.Kita tidak pasti apa akan berlaku selepas ini. Dalam menilai kredibiliti dan tingkah laku pelik pemimpin pakatan, adakala macam-macam perkara boleh berlaku.

6. Saya tiada kepedulian untuk memikirkan perangai pelik mereka, sebaliknya meminta dan menyeru puluhan ribu kakitangan awam Negeri Selangor agar terus melaksanakan tugasan anda dengan cemerlang.

7. Sejarah telah dibuktikan pada hari ini, Allah swt tidak akan Redha akan sikap pemimpin ada perasaan takabur dalam menjalankan tugas dan amanah selaku pentadbir.

8.Sudah tiba masanya rakyat melakukan perubahan. Tidak kira dari mana kita datang, apa jua profesion dan latarbelakang kita wajib untuk menolak Pakatan ini pada Pilihanraya Umum yang ke 13 nanti.

7 comments:

  1. Syabas Dato, blog dan penulisan yg baik.. teruskan dan sy pasti blog ini akan menjadi wadah rujukan terbaik...

    ReplyDelete
  2. Congrats Sir! Good write up... You should organize a bloger conference as to educate them on an ethical writing in their blogspot....

    ReplyDelete
  3. Jahanam pakatan rosak!!! Go go Dato!!

    ReplyDelete
  4. Bila nak kasi langgar ini khalid gagap tok? Hampeh punye manusia!!!!!

    ReplyDelete
  5. Aku nak tgk brape lame si khusrin ni tahan? Dasar pengintip umno!!

    ReplyDelete
  6. Hancur umno, kau jadi pengintip ke dlm blog ni????

    ReplyDelete