Friday, July 1, 2011

PENGGUBAHAN WANG HARAM, SIASAT SEGERA ANWAR.

 Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.
1. Satu lagi pendedahan yang menggemparkan negara apabila bekas wakil rakyat PKR, N Gobalakrishan (Padang Serai) memberitahu Dewan Rakyat bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah 'raja'pengubahan wang haram.

2. Malah kata Gobala, dia tidak menolak kemungkinan bahawa duit haram mencecah berbilion ringgit itu turut digunakan bagi menjayakan perhimpunan haram 9 Julai ini, selain menampung perbelanjaan parti PKR.

3. Gobalakrishnan mendakwa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh itu melakukan aktiviti berkenaan ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dengan mencetak RM13.2 bilion wang dalam bentuk wang kertas RM500 dan RM1,000. 

4. Lebih membimbangkan lagi menurut Gobalakrishnan wang haram berkenaan bukan saja digunakan bagi tujuan politik, malah dikatakan untuk pembelian senjata.Jika benar terdapat pembelian senjata seperti yang didakwa, apakah tujuannya?

5. Ini sememangnya menimbulkan persoalan, jika benar berlaku pembelian senjata apakah ia bertujuan untuk mencetuskan huru-hara, ini perlu disiasat oleh pihak berkuasa dan kita tidak boleh memandang remeh perkara ini. 

6. Apatah lagi penahanan beberapa pemimpin politik pembangkang beberapa hari lalu yang dikatakan cuba menghidupkan kembali fahaman komunis, kemungkinan juga apa yang didakwa Gobalakrishnan itu ada asasnya.

7. Justeru pihak berkuasa diminta dan digesa supaya segera menjalankan siasatan terhadap Anwar. Dakwaan berkenaan adalah satu perkara berat yang boleh menjejaskan keselamatan negara. Oleh itu pihak berkuasa tidak perlu menunggu laporan polis, siasatan segera perlu dilakukan kerana pendedahan berkenaan jelas.

8. Selepas dibebaskan dari penjara sehingga kini, Anwar tidak habis-habis menimbulkan kekecohan serta suasana tidak selamat di Malaysia semata-mata bagi menjatuhkan kerajaan BN secara haram sekaligus menabalkannya sebagai Perdana Menteri Malaysia.

9. Perbuatan Anwar sukar untuk dimaafkan, saya kira segala anugerah serta kebesaran yang sebelum ini diberikan kepadanya perlu ditarik balik kerana 'manusia'ini sudah banyak merosakkan imej negara dan lebih dari itu skandal seks dihadapinya mencemarkan imej Islam.

10. Oleh itu pihak berkuasa, polis dan juga SPRM perlu menyiasat dan mengambil tindakan segera. Jangan biarkan perbuatan Anwar menjadi 'barah' sekaligus merosakkan negara.

2 comments:

  1. Ya bila lagi Hishamuddin nak bertindak? Takut ke dia dengan Anuar? Jika macam itu letak saja jawatan sebagai menteri dalam negeri dan berpindah ke kementerian belia dan sukan.

    ReplyDelete
  2. Kita dok habak dah...awat pihak berkuasa tak nak tangkap anwar dengan segera? dia ade KEBAL KER? NAKA keturunan di raja mana anwar ni?? mintalah jasa baik pihak yang bertangungjawab cepat lah ambik tindakan ke atas anwar. siasat habis-habisan sampai ke lubang jubur dia. Bila hampa nak siasat???rakyat dah gelisah nooo..dia ni maha penipu, maha pembohong, maha pendusta dan maha segala2nya.

    ReplyDelete