Wednesday, March 23, 2011

ORKESTRA POLITIK PAKATAN YANG MEMUALKAN.

Assalamualaikum wb dan Salam 1Malaysia.

1. Entah sampai bila agaknya rakyat boleh mengangkat pemimpin pakatan untuk layak diletakkan sebagai gabungan pembangkang yang efisen ? Tak habis-habis dengan sensasi dan gimik politik penuh membosankan.

2. Saya meneliti pergerakan pembangkang sebelum pilihanraya 2008. Janji ditabur hingga ke tahap bulan dan bintang pun mereka kata rakyat boleh sentuh. Penambahbaikan ekonomi dijaja hebatnya laksana pujangga purba yang mengkhayalkan pendengarnya.

3. Namun setelah 3 tahun berkuasa, yang tertera di depan mata rakyat hanyalah retorik politik semata-mata. Khalid Ibrahim yang dijaja namanya sebagai pelaksana pentadir ekonomi yang hebat sudah tumbang jatuh tersembam. Yayasan Selangor yang ditubuhkan selepas DEB mengalami defisit kewangan. Itu tidak termasuk lagi akan defisit Belanjawan Negeri yang dialami 2 tahun berturut-turut.

4.Persoalan moral dan isu seks nampak gayanya tidak dapat dipisahkan dengan mereka. Adun yang bersekedudukan diangkat menjadi wirawati sejati. Kini timbul pula skandal seks pemimpin yang disanjungi.

5. Pendedahan isu video seks ini tampak jelas punyai motif tersembunyi. Rakyat seharusnya tidak dilalaikan dengan persoalan pokok dalam isu liwat. Encik Anwar harus tampil memberikan DNAnya. Berani kerana benar takut kerana salah.

6. Sayang pujangga keramat pujaan penyokong anwar tak dihayati sepenuhnya oleh beliau sendiri. Sebaliknya permaslahan diri habis semua dituding kepada orang lain. Dalam isu video seks terbaru, mereka berkata ini konspirasi peringkat tertinggi. Aduhai pakatan. 

7. Persoalan sepatutnya dijawap dengan jawapan,tetapi yang mereka lontarkan adalah tohmahan. DS Najib telah difitnah dengan sebegitu rakus sekali. Bertahun lamanya fitnah ini berleluasa. Namun atas dasar berani kerana benar,sudah 2 kali DS Najib bersumpah menafikan dakwaan. Bukan sekadar itu, DNA pun sanggup diberi demi membuktikan cerita mereka itu hanyalah fitnah sahaja.

8. Memalukan apabila saya melihat pimpinan pas pun sanggup menjebakkan diri dalam kancah politik gaya anwar ibrahim. Kenapa mereka tidak mendesak anwar memberikan DNA juga menimbulkan persoalan. Adakah  mereka takut kehilangan undi atau maruah sudah dibeli  ?

9. Pandangan saya mudah. Rakyat sudah dipertontonkan dengan orkestra politik yang merugikan selama 3 tahun pakatan memerintah. Ayuh kita ubah sebelum negara menjadi rebah !

No comments:

Post a Comment